De voordelen van e-business zijn onveranderd groot voor fabrikant en detaillist. Door het gebruik van e-business zal het aantal foutieve en onvolledige bestellingen fors afnemen. Bestellingen kunnen geautomatiseerd worden ingelezen, in plaats van overgetypt. Een elektronische catalogus is gemakkelijk actueel te houden.

De fabrikant maakt een elektronische catalogus, stuurt deze naar zijn detaillisten. De detaillist kan met deze elektronische catalogus bestellingen plaatsen. Niet alleen eenvoudige artikelen kunnen worden besteld, maar ook ingewikkelde klantspecifieke artikelen. Een bestelling wordt gespecificeerd aan de hand van een vraag- en antwoordspel. Bijvoorbeeld vragen als houtsoort, bekleding of afmeting. De fabrikant stelt zelf de catalogus op en bepaalt dus zelf de vragen en antwoorden. Ook zijn allerlei uitzonderingen mogelijk.

Als de detaillist alle vragen bij het artikel heeft beantwoord, kan de bestelling worden geplaatst. De ordergegevens worden ‘met een druk op de knop’ elektronisch verzonden naar de fabrikant, die op zijn beurt de order weer elektronisch bevestigt.

GLN-adrescode
Partners, waarmee we afspraken hebben gemaakt, kunnen bij CBM een GLN-adrescode aanvragen voor detaillisten met een jaaromzet van minder dan 5 miljoen euro. Je kunt in onderstaand overzicht controleren of de betreffende detaillist reeds in het bezit is van een GLN-adrescode.

GLN codes (Excel versie – bijgewerkt 5/12/17)

In verband met beperkte personele bezetting vragen we je deze code ruim op tijd aan te vragen. Voor spoedgevallen kun je telefonisch contact opnemen met CBM (T 023-5158860).

Je kunt een GLN-code aanvragen via onderstaand formulier

Een moment geduld aub.
.

Adviseurs

Erna Ottenbros

mail mij